A kávé minősége az éttermet is jellemzi: ha gyenge a kávé, rosszak az ételek?

Sági Zsófia 2019. február 19.

A Dining Guide étteremtesztje szerint a hazai vendéglátóhelyek nagy része még mindig nem fordít figyelmet a kávékínálatra.

A magyar felnőttek háromnegyede naponta több csésze kávét is elfogyaszt? Talán már te is találkoztál a problémával, hogy a legtöbb étteremben még mindig nem fordítanak elég figyelmet a kávé minőségére és annak szervírozására.

A Dining Guide 2018-as étteremtesztje szerint sem javult a kávékínálat helyzete itthon: a vizsgált éttermek közül csak néhány helyen ítélték az átlagosnál jobbnak a választékot és a kávé, valamint a kávéfelszolgálás minőségét. Jó hír azonban, hogy február 25-én megtudhatjuk, melyik étteremben érdemes a kávét is megkóstolni.

Hazánkban évente majdnem 5 milliárd csésze kávé fogy el. Ebből több mint 1 milliárdot a háztartásokon kívül, tehát úton a munkába, ebéd közben vagy a munkanap végi lazításkor fogyasztanak el. A Nespresso 2017-es kutatása szerint a gyakran étterembe járók zöme szokott kávét fogyasztani az étkezés után, és a kávé minősége is egyre mérvadóbb szempont a vendéglátóhely kiválasztásakor. A Nespresso ezért döntött úgy, hogy támogatja a Dining Guide kezdeményezését egy olyan díj létrehozásával, ami az éttermi minőségi kávét, kávékínálat szélességét, kávés szaktudást értékeli és ismeri el. Az Év Éttermi Kávélapja díj célja, hogy az éttermek felismerjék, érdemes nagyobb figyelmet fordítaniuk a minőségi kávéválasztékra annak érdekében, hogy vendégeik számára teljessé tegyék a náluk szerzett gasztronómiai élményt.

nespresso-sajtoanyag.jpg

Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a kávézókat és a kávézás kultúráját dinamikus és pozitív változások jellemezték. A vendégigények ennek megfelelően ma már mások, ami a kávét illeti. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az éttermek hogyan és milyen minőségben reagáltak a kereslet átalakulására. Azt tapasztaltuk, hogy az éttermek, vendéglátóhelyek nagy többségét még nem érte el a fogyasztási szokások és igények átformálódása. Számos helyen láttunk valamiféle változást, de az éttermekben elérhető minőségi és igényes kávékultúra az éttermek magas gasztronómia kvalitását sok esetben nem éri el. – összegezte Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója a teszt során tapasztaltakat.

A Dining Guide kalauz közel 300 vendéglátóhelyen tesztelte a kávékínálatot és annak színvonalát. A felmérésből jól látható, hogy azokban az elsőrangú éttermekben, ahol az étel minőségére is nagy hangsúlyt fektetnek, ott a kávé minőségére is jobban odafigyelnek, de még ezeknek az éttermeknek is csak elenyésző százalékában található széles kávéválaszték vagy szakképzett személyzet. 

nespresso-sajtoanyag2.jpg

Pedig fontos lenne: a Nespresso korábbi kutatása is rávilágított, hogy a válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között. A fogyasztói igények változása által vezérelt minőségi változás megfigyelhető volt a minőségi borok esetében. A borkultúra fejlődése, az elsőrangú bor iránti igény az elmúlt 10 évben jelentősen megváltoztatta az éttermi borkínálat minőségét. Hasonló változás elősegítése a célja Az Év Éttermi Kávélapja díjnak is, melyet a Nespresso támogatott. A Nespresso korábbi felméréséből kiderült, hogy bár a kávéfogyasztók többnyire klasszikus eszpresszót vagy cappuccinót rendelnek az éttermekben, ugyanakkor egyre többen – különösen a fiatalok – keresik és igénylik az újdonságokat, specialitásokat az éttermi kávézás során. Számukra kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a kávé szimpla energizáló funkciójával.

Jó hír a kávé és gasztronómia rajongóinak, hogy február 26-én jelenik meg a Volkswagen-Dining Guide Étteremkalauz 2019-es kiadványa, melyben a 10 legjobb étterem mellett idén először az is kiderül, melyik éttermekben zárhatjuk a vacsoránkat egy kiváló minőségű, jól elkészített kávéval.

Fotók: Noguchi&Peters Kft.

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.hu/api/trackback/id/tr5114634304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.