Süss gesztenyét otthon, amíg még tart a szezon

Szász Eszter 2019. március 2.

Imádom a sült gesztenyét, szerintem nincs az a mennyiség, amit ne tudnék megenni belőle. Gyerekkoromban mindig meg kellett állni a körúti gesztenyeárusnál, hogy vegyünk a papírba csomagolt finomságból, ami még a kezemet is felmelegítette.

Miért ne csinálhatnál otthon is finom sült gesztenyét? Csak pár dologra kell odafigyelni, és biztosan nem fogod elrontani.

Az első lépés, hogy csak egészséges, fényes szemeket vegyél, a ráncos, foltos társait hagyd ott. A jó gesztenye kemény és amilyen kicsi olyan nehéz. Otthon áztasd be őket hideg vízbe legalább egy órára, de minél többet állnak benne, annál jobb. Amelyik feljön a felszínre, azt már ki is dobhatod, valószínűleg kukacos. Amikor kivetted őket, a felesleges vizet itasd fel egy konyharuhával, majd tedd a gesztenyéket egy vágódeszkára. Melegítsd elő a sütőt 200 fokra.

su_ltgesztenye1web.jpg

Éles késsel vágd be kereszt alakban a domború felüket, majd tedd a szemeket egy sütőpapírral bélelt tepsibe, és már mehetnek is a sütőbe. A bevágás azért lényeges, mert enélkül a gesztenyék felrobbanhatnak a sütőben. Hallottam már olyan balesetről, hogy a bevágatlan gesztenye a sütőben ugyan megúszta a robbanást, de helyette evés közben történt meg a baj, szerencsére sérülést nem okozott. Szóval érdemes ellenőrizni a szemeket sütés előtt. 

su_lt_gesztenyeweb.jpg

A gesztenyéknek 20-25 percet kell sülniük, közben néha érdemes megrázogatni a tepsit, hogy mindenhol egyenletesen átsüljenek. Folyamatosan figyeld, nehogy megégjenek, de az illatról úgyis tudni fogod, mikor készülnek el. Amikor kivetted őket, tedd rá egy konyharuhára, és még melegen pucold meg őket. Egy pohár forró tea vagy forralt bor remek kísérő lehet mellé. 

A gesztenye amellett, hogy finom, több fontos vitamint is tartalmaz. Magas a B1-, B2-, B6- és E-vitamin tartalma, valamint ásványi anyagokban és nyomelemekben is bővelkedik. Zsiradékot nagyon kis mennyiségben, koleszterint pedig egyáltalán nem tartalmaz. Ugyan a szénhidráttartalma magas, de remekül helyettesíthetjük vele a burgonya- és gabonaféléket. Sütéshez a sima fehér lisztet részben helyettesíthetjük gesztenyeliszttel. 

Fotók: Szász Eszter/Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.hu/api/trackback/id/tr1214629070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.