Fizess verssel a kávédért március 21-én, a Költészet Világnapján

Legolvasottabb cikkek
Friss és ropogós

Manapság gyakran elidőzünk a telefonunk felett kizárva a külvilágot, mindezzel elveszítve annak a lehetőségét, hogy egy-egy pillanatot valóban megélhessünk. Március 21-én a Költészet Világnapján a „Fizess Verssel” nemzetközi kezdeményezés ezen szeretne változtatni.

Egy vers a mai napig feltöltődést, iránymutatást vagy akár kikapcsolódást nyújthat, főképp akkor, ha egy finom kávé társaságában olvassuk vagy éppen írjuk.

2019. március 21-én, csütörtökön, a Költészet Világnapján a Julius Meinl jóvoltából egy teljes napig minden idézet - legyen az ismert, vagy saját - kávéházi fizetőeszközzé válik, így a vendégek kávéjukat egy verssel vagy akár egy idézettel "fizethetik ki" a kampányhoz csatlakozott éttermekben és kávézókban.

A Költészet Világnapján helyszínek százai csatlakoznak világszerte a “Fizess Verssel” kampányhoz, Budapesten például az Akvárium, Café Park, Cziniel Cukrászda és Kávéház, Rózsavölgyi Szalon, de vidékről is többen, például győri, esztergomi, miskolci kávézók csatlakoznak be, de a városok és a vendéglátóhelyek sorát még sokáig lehetne folytatni. 

Ráadásul hat szerencsés versírónak lehetősége lesz arra hogy találkozzon a Julius Meinl 2019-es nagykövetével, a platinalemezes énekes és dalszövegíró Tom Odellel. Ehhez nem kell mást tenni, mint készíteni egy fotót a versről és feltölteni az Insagramra a #PaywithAPoem hashtaggel.

fizessverssel

A kezdeményezés háttere

A globális és rendhagyó kezdeményezés mögött a Julius Meinl, mint a bécsi kávépörkölő és a bécsi kávéházi kultúra nemzetközi nagykövete áll. Hagyományainak megfelelően a céget erős kötelékek fűzik a költészethez, hiszen a bécsi kávéházi kultúra nem csupán egy sajátos életmódot jelent, hanem a művészekre és írókra gyakorolt inspiráló hatása is közismert. Idén ötödik alkalommal csatlakozott Magyarország is a felhíváshoz közel 80 helyszínnel országszerte, köztük több nagy múltú kávéházzal és cukrászdával is.

A kezdeményezésről Takács Pétert, a Julius Meinl magyarországi ügyvezetője beszélt.

 - A Julius Meinl Bécsből indult, ahol nagyon büszkék a kávéházi kultúrára. Mit gondol, itthon is van ekkora hagyománya a kávéházi életnek?

- A 19. és 20. század pezsgő szellemi és alkotói légkörében híres irodalmárok, költők, festők, tudósok, értékformálók élték mindennapjaikat kávéházakban, Magyarországon ugyanúgy, mint a nyugat-európai nagyvárosokban. Sőt, ezeken a helyeken a legismertebb feltalálóink, művészeink és költőink kaptak ihletet – gondoljunk csak a legendás nagy kávéházakra, például a Gerbeaudra, a Pilvaxra, a Centrálra vagy a New York-ra, ahol a kávé nem csak átszőtte a hétköznapokat, de inspirálta is az embereket.

- Mi pontosan a kezdeményezés célja?

- Elsősorban az, hogy minél több ember számára eljuttassuk azt az üzenetet, hogy vannak dolgok, amelyek pénzben nem mérhetők. Fontos, hogy a mai felgyorsult világban is időt szánjunk magunkra és egymásra, figyeljünk érzéseinkre, hiszen valahol mindenkiben ott rejlik a költő. A Költészet Világnapján arra buzdítjuk a kávészerető közönséget partnereinkkel, hogy egy finom kávé mellett osszák meg velünk kedvenc idézetüket vagy gondolataikat.

fizessverssel2

- Mit lehet tudni a felhíváshoz csatlakozott helyszínekről?

- Idén is közel 80 Julius Meinl kávét forgalmazó helyszín csatlakozott felhívásunkhoz országszerte, köztük több nagy múltú kávéházzal és cukrászdával, aminek nagyon örülünk, sőt, bízom abban, hogy az évek alatt ez a szám akár több száz is lehet. Amiben csak lehet, igyekszünk a helyszínek segítségére lenni, melyben az egyik legfontosabb, hogy természetesen a Költészet Világnapján a kávét az eseményhez a Julius Meinl biztosítja. A csatlakozott éttermek, illetve kávézók pedig a versekkel, idézetekkel kitöltött cetlikkel tudnak felénk elszámolni. Tehát tényleg megvalósul az a tény, hogy a versek és idézetek egy napra valódi fizetőeszközzé válnak.

- Mit kell tennie annak, aki 2019. március 21-én verssel vagy idézettel szeretne fizetni egy kávéért?

- Elsőként találja meg a hozzá legközelebb eső helyszínt, mely csatlakozott a felhíváshoz. A Fizess Verssel kampányban való részvételt az éttermek és kávézók ajtómatricákkal, plakátokkal, valamint az asztalra kihelyezett cetlikkel és ceruzákkal is jelzik. Ezután nem kell mást tennie, mint hogy kedvenc verssorát leírja a kihelyezett cetlire és a kiválasztott kávéért azzal fizet a pénztárnál.

 A "Fizess Verssel’ nemzetközi felhívás részleteit és a csatlakozott vendéglátóhelyek listáját keresd a rendezvény Facebook-oldalán, a Részletek fül alatt az összes várost és résztvevőt megtalálod.

Ezt is szeretjük