Hogyan dobd fel a megszokott paradicsomlevest? Több tippet is adunk

Ács Bori 2019. július 7.

Úgy tűnik, a paradicsomlevest nem lehet megunni, legalábbis a gyerekek sehogy sem akarják. Pedig a menzán is legalább hetente egyszer feltűnik a menün, mégis kitartóan imádják.

A felnőtt szekció viszont gyakran fellázad az óvodás-kisiskolás korosztály monotóniát kedvelő magatartása ellen. Nem mintha a paradicsomleves nem lenne a legmegúszósabb darabja műfajának, mert az, egy zacskós instant rém sem készül el nála gyorsabban. 

Az egyetlen szerencsénk, ami megment minket minden héten attól, hogy menthetetlenül szomorú unalomba torkolljon az ebédünk, az a paradicsomleves csodás alkalmazkodóképessége. Annyira jól variálható alap, hogy a lehetőségeket végignézve szinte már megunni tűnik nehéznek. 

Az alap

Lehet csak hagymával, csak fokhagymával indítani, de akár mehet teljesen simán, zöldség nélkül is. Bővíthetjük a hagymás alapot, és kezdhetjük a műveletet egy soffrittóval, amivel sok leves, szósz és más olasz étel indul. A soffritto vöröshagyma, sárgarépa és zellerszár kombinációjából áll, és csodás hátteret, támasztékot ad bármilyen ételnek.

paradicsom_leves_1.jpg

A dúsítás

Óriási fordulatot vehet bármilyen leves, de ez különösen, azzal, ha variáljuk a folyadékot, amivel hígítjuk a paradicsomos alapot. Meglepően jó hatással van rá például a tejszín, a mascarpone vagy a kókusztej, ellensúlyozza a savasságát.

A fűszerek

Itt szinte végtelen variációs lehetőségek sora áll előttünk, vehetjük olaszosra, indiaira vagy akár arabosra is a figurát. A bazsalikom és az oregánó mindig jól mennek a paradicsomhoz, az előbbi frissen, tálaláskor a legjobb, de az utóbbi szárítva is jól kifejti a hatását. A kurkuma-római kömény, a garam masala vagy a csili és a fahéj is működő kombinációk lehetnek. Ahogy a lent olvasható receptben például a kurkuma és a fokhagyma párosa működik nagyon jól.

A betétek

A betűtésztán túl a retró, édeskés verzió legfinomabb betétje a nokedli, de vigyázat, nagyon magába issza a levest, ezét vagy hígabbra kell főzni, vagy külön vízben érdemes elkészíteni, különben egy nagy adag paradicsomos nokedli lesz a végeredmény. Mindig jó megoldás a kruton, de még jobb a maradék ropogósra pirított lepénykenyér vagy pita apró darabokra összetörve. A magok közül a mandula a nyerő, sajtból a mozzarelladarabok, a parmezán, és bár nem egészséges, de nagyon jó kontrasztot képező verziók lehetnek a chipsek, mert ezek maradnak a legtovább ropogósak. 

Fotó: Ács Bori/Sóbors

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.hu/api/trackback/id/tr5014879704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.