6 étel, ami felszívja az alkoholt: fesztiválszezonban jó tudni róluk

Sági Zsófia 2019. július 25.

Ha nyár, akkor fesztivál, ha fesztivál, akkor pedig általában nem toljuk el magunktól az alkoholt. A legtöbb hazai eseményen főként street food-okat, nehéz, zsíros ételeket, hamburgert, hot dogot, tésztát árulnak. Véletlen lenne?

Nyáron a hatalmas melegben még gyorsabban a fejünkbe száll az alkohol, sokkal kevesebb is megárthat, mint máskor. Ha üres a gyomrunk, vagy ha nincs minek felszívnia az italt, könnyedén be lehet rúgni, a másnaposság pedig nem egy kellemes élmény: fejfájás, szédülés, hányás kíséri. Szerencsére a fesztiválokon körül vagyunk véve a megoldásokkal, de mik is azok pontosan? 

A megoldás 

A nehéz, zsíros ételek, amiknek se szeri, se száma a fesztiválokon. Ezek eltelítik a gyomrot, úgyhogy jelentős mértékben lassítják az alkohol felszívódását, így elkerülhetjük velük a berúgást - már ha valakinek nem éppen az a célja. Érdemes az iszogatás közben is nassolni valamit, az is segíthet a szinten tartásban. 

Nem csak enni, inni is érdemes. Mármint értelemszerűen nem alkoholt, hanem vizet vagy tejet, bár utóbbit csak akkor javaslom, ha jól bírja a gyomrunk a megterhelést, különben más kellemetlen problémákkal szembesülünk majd. A víz viszont semmiképpen se hiányozzon az alkohol mellől, mivel az alkohol dehidratál, a víz viszont tökéletesen pótolja az elvesztett folyadékot. 

Sokak szerint csak lassul az alkohol felszívódási ideje, de az ugyanúgy munkálkodik a zsíros ételek mellett is, lassabban, de bekövetkezik a berúgás. Bárhogyan is legyen, még mindig jobb, ha fokozatosan történik, úgy bármikor leállíthatjuk magunkat, ha soknak érezzük, mintha hirtelen üt ki minket az alkohol.

fesztivalkaja.jpg

Javaslatok

  • Pizza és tésztafélék: magas a tápanyag- és a szénhidráttartalmuk, úgyhogy tökéletesen felszívják a felesleges mennyiségű alkoholt, ráadásul lehetetlen elkerülni őket a fesztiválokon
  • Sült krumpli: a fogyókúrázóknak tiltott, szénhidrátban gazdag étel az egyik legjobb megoldás, ha az alkohol felszívásáról van szó, ráadásul mindenhol kapható
  • Zsíros vagy kevésbé zsíros húsok: előbbiek lehet, hogy kicsit elnehezítik a gyomrot, viszont nagyon hatékonyak, de könnyebb húst, pl. csirkét is ehetünk, csak mindenképpen legyen mellette köret is, akár rizs, akár krumpli, akár tészta
  • Pogácsa, kenyérfélék: egy-egy apró pogácsa a táskánkba is befér, úgyhogy a koncert közben is bekaphatunk egyet-egyet, hogy ellensúlyozza az alkoholt
  • Hamburger: igazi kettő az egyben, egyrészt a zsemle, másrészt a hús szívja fel az alkoholt, úgyhogy talán az egyik legjobb választás, ha nem szeretnénk másnaposan ébredni
  • Kekszek, ropik, rágcsálnivalók: nassolnivaló mindenképpen legyen nálunk, bármikor ehetünk belőlük egyet-egyet, ha úgy érezzük, sok lesz az alkohol

Tehát lényegében bármilyen zsíros, nehéz ételt ehetünk, éppen azokat kell előnyben részesíteni, amelyeket a hétköznapokban kerülni szoktunk. A pizza, a hamburger, a sült krumpli ráadásul tipikus fesztiválkaja, úgyhogy nem kell attól tartani, hogy nem tudunk beszerezni belőlük.

Fotó: Getty Images

A bejegyzés trackback címe:

https://sobors.hu/api/trackback/id/tr514970208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.