Hogyan válik értelmessé egy ételfotó az instagramon?
Gasztronómiai kihívások

Legolvasottabb
Cikkek
Friss és
Ropogós

Az instagram néhány évvel ezelőtt, mikor itthon is kezdett népszerű lenni, még szinte csak kajafotókkal volt tele. Boldog-boldogtalan lefotózta a reggelijét, még akkor is, ha az egy téliszalámis szendvics volt csupán.

Szerencsére ez a hullám az utóbbi időben moderálódni látszik, kevesebb értelmetlen ételfotó kerül ki az instagramra. Egyre többen vannak, akik elgondolkoznak legalább egy pillanatra azelőtt, hogy posztolnák a sajtos-tejfölös tésztájukat, és csak akkor teszik ki, ha annak az ételnek van valamilyen különös apropója.

Még így is túl sok a rossz minőségű vagy értelmetlen ételfotó, de néhány ügyes hashtag-mozgalomnak köszönhetően legalább van célja, jelentése az áramlatnak.

#mutimiteszel

Míg a mutimiteszel hashtagnek tulajdonképpen semmi értelme nem volt, ma már az egészséges étkezésre vagy éppen a fenntarthatóbb, környezetbarátabb táplálkozásra hívja fel a figyelmet, így valódi népnevelő funkciója lett. Az ételeit posztolni szerető instagramozó talán nem tesz majd közzé egy szalonnás katonát, ha látja, hogy a szivárványos Buddha-tál a menő.

legyenekszinekatanyeron

#egyélhelyit 

A Felelős Gasztrohős mozgalma éttermeket buzdít arra, hogy váljanak fenntarthatóvá, tehát mindennapi működésük során tartsanak be néhány egyszerű szabályt, amellyel védik a környezetet. Az általuk indított hashtag, az #egyélhelyit ennél szélesebb kört szólít meg.

Arra szeretné ösztönözni a lelkes instázókat, hogy olyan képeket posztoljanak, amelyeken helyi, tehát magyar, sőt, ha lehet, közeli termelőtől származó zöldséget, gyümölcsöt használnak fel. Azért jobb választás a helyben termelt zöldség, gyümölcs, mert rövidebb ideig utazik, tehát kevesebbet veszít a tápanyagtartalmából, de ezen túl fenntarthatóbb is, mert a szállítás nem terheli a környezetet. A messziről jött terményeket gyakran éretlenül szedik le, gombaölőkkel és más növényvédő szerekkel kezelik, míg a helyi termelőtől származó példányok éretten kerülnek a piacra.

#egyélszezonálisat

Ha szezonális termékeket fogyasztunk, akkor azzal a bolygónkat is védjük, hiszen nem kell egzotikus alapanyagokat importálni, a szállítás - a helyihez hasonlóan - nem terheli a környezetet.

A mozgalom gazdái minden hónap elején posztolnak egy nagyon hasznos táblázatot arról, milyen zöldségeket, gyümölcsöket vagy hüvelyeseket válasszunk az adott időszakban a piacon, melyeknek van éppen szezonja. Ezzel a listával érdemes a heti menüt megtervezni, és persze posztolni a hashtagekkel - különben nem ér célba az üzenet.

#legyenekszinekatányéron

A hashtaget, ami egyenesen egy kihívás, dietetikusok indították, és arra buzdít, hogy minél színesebben komponáljuk meg az étkezéseinket.

A kihívás két szempontból is hasznos: egyrészt nagyon jól fognak kinézni az instafotóink, és rengeteg lájkunk meg követőnk lesz - már akinek ez a célja. Másrészt - és ez a fontosabb szempont - azért jó, mert minél több szín van a tányérunkon, annál egészségesebb az a fogás, amit eszünk. A színek általában zöldségeket, gyümölcsöket jelentenek, ha pedig ezekből fogyasztunk többfélét egyszerre, az a lehető legjobb, amit tehetünk.

Ezt is szeretjük
Kövess minket az Instagramon