Jamie Olivert azután is szeretjük, hogy összeomlott a birodalma - Elmondjuk, miért
Cikkek
Kiadós egytepsis fogás csirkecombbal: kevés munkával készül
Birsalmasajt, ahogy a nagyid is csinálta – Kezdőként se fogod elrontani
Ropogós
Felismered, milyen gomba van a képen? Ősszel különösen hasznos lehet
Foszlós házi kenyér: tökéletes szendvicsalap
Sütőtökös kölesfelfújt sok mazsolával: őszi desszert a javából
Pirosra sült, szaftos kacsamell: szójaszósz teszi izgalmassá
Így ne tisztítsd soha a késeidet: 3 gyakori hibát mutatunk
Jamie Oliver a világ legismertebb szakácsa, mégis összeomlott a birodalma.
Egy időben a teljes brit könyvpiacot uralta, csak J. K. Rowling adott el nála több könyvet Nagy Britanniában. Mindenki ismeri a nevét a fiatalabb és az idősebb generációk egyaránt, és bár az utóbbi időkben őt körülvevő botrányok és az üzleti életben elkövetett baklövései során sok rajongót vesztett, még mindig imádja őt a világ.
A New York Times az étterembirodalom összeomlása után foglalta össze a sztárszakács pályájának hullámhegyeit és völgyeit, miközben beszélgetett is egyet a kissé megfáradt, de még mindig mindenekfelett önazonos Jamie-vel.
Összeomlott birodalom
Májusban az éttermeit vezető cég adósságai olyan elképesztő méreteket öltöttek, hogy 25 brit éttermét volt kénytelen bezárni vagy eladni a csődeljárás folyományaképpen. Az éttermek közül nemcsak az - amúgy itthon életben maradt - Jamie’s Italian, hanem a Barbecoa és a Fifteen nevű láncok is összeomlottak. A csődeljárás előtt már jó ideje próbálta eladni az étteremláncot, 12 éttermet bezárt és a saját magánvagyonának is szép százalékát tette az üzletbe, de a csődöt így sem tudta elkerülni.
Persze ez nem jelenti azt, hogy aggódni kéne a cuki Pucér szakácsért, mert könyvei, tévéműsorai és a nevével ellátott konyhai eszközöket árusító biznisz még mindig nyereséges.
Sokan csalódtak az utóbbi években benne, vádolták mohósággal, túlterjeszkedéssel, azzal, hogy a termékei és a személyisége által hirdetett elvek nem állnak harmóniában egymással, hogy a név már nem jelent garanciát. A New York Times cikke most az embert igyekszik megmutatni a botrány mögött, aki azt mondja: “Nem olyasvalakire van szükséged, aki sikert sikerre halmoz, hanem olyasvalakire, mint amilyen én vagyok.”
Nem csak étteremtulajdonos
És valóban, hiába szól most éppen több cikk az üzleti csődről, annyira sok jó dolgot csinált már életében azon túl, hogy szexinek nevezett minden salátát és elragadó pöszeségével magyarázva, óriási karlendítésekkel olívaolajat locsolva szerettette meg milliókkal a főzést, hogy még mindig nagyon bírjuk.
Kedvet csinált a főzéshez
Először is ő volt az első, aki megmutatta, hogy főzni nem nagy kaland, sőt, tulajdonképpen buli. Hogy nem kell hozzá semmilyen tehetség, csak csinálni kell.
Főzz magad
Mindig a jó minőségű alapanyagokra helyezte a hangsúlyt és arra, hogy bármit főzöl, máris sokkal jobbat fogsz enni, mintha rendeltél volna, még ha azok elsőre nem is 15 vagy 30 perc alatt készülnek el, ahogy a cím ígéri.
Oktatás
Az első éttermében, a Fifteenben hátrányos helyzetű, munkanélküli fiatalokat tanított főzni, amiről dokumentumfilm is készült megdöbbentő tanulságokkal az átlagfiatalok táplálkozással és étkezéssel kapcsolatos hiányosságairól.
Közétkeztetés
Megpróbálta megreformálni a brit gyerekétkeztetést, és egészen nagy eredményeket ért el a gyerekek egészséges táplálkozásra való oktatásában is.
Boldog csirkék
Küzdött többek között a csirkék jobb életkörülményeiért, kampányolt az élelmiszerpazarlás ellen és a cukros üdítőitalok adóinak emeléséért is.
Reklámbojkott
Legfrissebb kampányában a gyerekeknek szóló cukros-zsíros élelmiszerek tévéreklámait igyekszik betiltatni.
“Így visszatekintve megéltem a legrosszabb és a legjobb részét is. Sokat tanultam. Most másképp érzem a szagokat. Másképp látom a dolgokat. De ez nem jelenti azt, hogy cinikus lennék. Úgy érzem, még további húszévnyi kemény munka áll előttem, és ehhez nem érzem szükségét, hogy az egész világon mindenütt éttermeken lássam a nevem.”
Fotó: Getty Images