![Fokhagymás cukkinis lepény egyszerűen: kiadós és finom](https://kep.index.hu/1/0/5732/57320/573204/57320405_4239501_20a2fe3079b8f7463ebb8c5429c72345_wm.jpg)
Szuper kampány mutatja be a hazai gasztronómia szereplőit - Ismerd meg a vállalkozások hátterét
![piqniq](https://kep.index.hu/1/0/3481/34819/348195/34819547_2665151_8e812733078ac3bfd68deb65801751bf_wm.jpg)
Cikkek
![Fokhagymás cukkinis lepény egyszerűen: kiadós és finom](https://kep.index.hu/1/0/5732/57320/573204/57320405_4239501_20a2fe3079b8f7463ebb8c5429c72345_wm.jpg)
![Így lesz ropogós a házi kovászos uborka: a fokhagymán és a kapron nem szabad spórolni](https://kep.index.hu/1/0/3332/33321/333214/33321478_2553060_7d8db1c434cf4a48e36fdc8ad24d7753_wm.jpg)
Így lesz ropogós a házi kovászos uborka: a fokhagymán és a kapron nem szabad spórolni
![Tejfölös, citromos álomdesszert: krémes édesség sütés nélkül](https://kep.index.hu/1/0/5701/57010/570100/57010011_4215793_6548fcb14f01bff56584caa2ca7675d3_wm.jpg)
Tejfölös, citromos álomdesszert: krémes édesség sütés nélkül
Ropogós
![Könnyű fetás, borsós tészta: 20 percen belül kész](https://kep.index.hu/1/0/5703/57033/570331/57033149_4217499_47284c401ff3efd6ff8a398aab52c30f_wm.jpg)
Könnyű fetás, borsós tészta: 20 percen belül kész
![Nyers cukkinisaláta percek alatt: a citromos vinaigrette a lelke](https://kep.index.hu/1/0/5734/57346/573465/57346577_4241519_1aed5193020d99643b1d3f3a59ea3dfb_wm.jpg)
Nyers cukkinisaláta percek alatt: a citromos vinaigrette a lelke
![Puha joghurtos kuglóf sárgabarackkal: csak keverj egybe mindent](https://kep.index.hu/1/0/5734/57346/573463/57346399_4241509_738c4eb49400f4e924e7b541f320f399_wm.jpg)
Puha joghurtos kuglóf sárgabarackkal: csak keverj egybe mindent
![Szaftos egytálétel csirkével és zöldborsóval: öröm belőle minden falat](https://kep.index.hu/1/0/5730/57309/573090/57309063_4238633_93cd102205e75ed5904267d311692fb2_wm.jpg)
Szaftos egytálétel csirkével és zöldborsóval: öröm belőle minden falat
![Így dobd fel a napi kávédat: szuper receptek egy helyen](https://kep.index.hu/1/0/5711/57110/571104/57110497_4223549_93b6a9a2854c531c2b478721ccca62bd_wm.jpg)
Így dobd fel a napi kávédat: szuper receptek egy helyen
A kezdeményezésben közel száz szakember megszólalásával, huszonöt témán keresztül mutatkoznak be a hazai gasztronómia szereplői: vendéglátósok, beszállítók, szolgáltatók és a szektorhoz kapcsolódó számos további szakma képviselői.
Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel, a Dívány kiemelt médiatámogatásával indítja első online kampányát a Piqniq Budapest. Milyen jövő elé néz a vendéglátásban érintett közel 52 ezer hely és a sok ezer kapcsolódó vállalkozás? Mi történik kedvenc éttermeinkkel, kávézóinkkal, streetfood-helyeinkkel ebben a vendéget és vállalkozót egyaránt próbára tevő időszakban? Hogyan vészelték át a járványhelyzet kihívásait? Milyen új ötletek, megoldások születhetnek a legnagyobb nyomás alatt?
A három hónapon át tartó kampány során ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre keresi a választ a Piqniq Budapest, elsődleges célja pedig a tudás és a tapasztalatok megosztása. A most induló kampány több oldalról, színes tartalmakkal mutatja be a gasztronómiai vállalkozások hétköznapjait, hogy az egyes szektorok sikeres szereplői milyen válaszokat adnak a mindennapi kihívásokra, és melyek azok a megoldások, amelyek mások számára is inspirációt jelenthetnek.
A gasztronómia kapcsolódás
A kampány bemutatja az iparágban dolgozók hálózatát, kapcsolatrendszerét, kiemelt figyelmet fordítva a vállalkozások mögött álló hétköznapi emberekre. Bepillantást enged többek között a vendéglátóhelyek kulisszái mögött zajló folyamatokba, az ételfutárok mindennapjaiba, a női vállalkozók életébe, az alapanyagok előállítóinak munkájába. A Piqniq Budapest hétről hétre újabb témákon keresztül, 25 különféle nézőpontból mutatja be a hazai gasztronómiai vállalkozások sokszínűségét, köztük olyan, különösen aktuális témákat is érint, amilyenek például:
- a gasztrodigitalizáció,
- a mezőgazdaság új generációja,
- a húsmentesség trendje,
- a fenntarthatóság, vagy
- a társadalmi felelősségvállalás
![piqniq3](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3481/34819/348195/34819557_715636698a0cb85d87b55ff57d756586_wm.jpg)
Ki mit gondol a vendéglátásról?
“A gasztronómia lényege, hogy kapcsolódunk és találkozunk.”
- Ispán Sziszi, Grumpy Food Bar
“Nincs vendéglátás anélkül, hogy látod a másikban az embert.”
- Tálos Gábor, Zhao Zhou teázó
“Ehhez elvetemültnek kell lenni.”
- Faludi Dani, Füstölgő Sarok BBQ terasz
“Olyan eszközökhöz kell nyúlni, ami normál esetben nem kell egy jó étterem működtetéséhez.”
- Unger Zsolt, prémiummárka-építő, Unger and Partners
„Ez az év embert próbáló volt mindannyiunk számára, de a vendéglátás különösen megsínylette ezt az időszakot. Éppen ezért jó azt látni, hogy Magyarországon milyen sokan válaszoltak innovációval és újszerű gondolkodással a válságra. Úgy látjuk, hogy azok a vállalkozások tudtak nem csak túlélni, de előre is lépni, akik önmaguk helyett most is a vendégeikre figyeltek és azokra a megváltozott igényekre, amit az idei év hozott. Az innováció elkötelezett támogatójaként természetes volt számunkra, hogy beállunk egy olyan kezdeményezés mögé, ami őket mutatja be, ezzel is motiválva a piaci szereplőket" – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A kampány célja
Idén különösen fontos társadalmi feladat, hogy a gasztrovállalkozások nagyobb láthatóságot, több megnyilvánulási lehetőséget kapjanak mind egymás, mind a vendégek felé. A Piqniq Budapest riportsorozatában ugyancsak kiemelt szerepet kap az üzletek, ügyek és vállalkozások mögött álló emberi értékek megmutatása, a Mastercarddal közös kampány a következő hónapokban ezért időt és teret szeretne biztosítani a közös tanulásnak, fejlődésnek.
![piqniq2](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3481/34819/348195/34819571_85a264ea98b01646ff65b61a4c4a7a62_wm.jpg)
A kezdeményezésben részt vesz többek között a Salt, a Freyja, az Artizán Pékség, a Róma ételbár, az Eisberg, az Élő Bolygó, a Netpincér, a Wolt, a Kifli.hu és az Édes Város. A vállalkozások mellett olyan neves iparági szakemberek nyilatkoznak a kampány három hónapja során, mint Tóth Sándor, kávés szakember, Tálos Gábor, a Zhao Zhou teaház alapítója, Unger Zsolt prémiummárka-építő, valamint Forgács Attila gasztropszichológus.
A Piqniq Budapest nyitott közösségként köti össze a gasztronómia szereplőit; célja a szektorhoz köthető vállalkozások, szakemberek és érdeklődők támogatása tudásmegosztással, információval, a pozitív változások érdekében. Eseményeiken teret adnak a fejlődésnek, a tanulásnak és a közösségépítésnek. A kampány fő támogatója a Mastercard, kiemelt médiapartnerei a Dívány és a We Love Budapest.
Fotók: Getty Images