Már csak a kilátásért is megéri elzarándokolni ide, de az ételekről is ejtsünk szót

tópartcover
Legolvasottabb cikkek
Friss és ropogós

A Tópart Hotel & Étterem meghívásából vehettünk részt egy isteni finom ebéden, ahol közvetlenül a vízpart mellett fogyaszthattuk el a különlegességeket.

Végtelen balatoni panoráma, nyugalom, családias hangulat, közvetlen vízpart, kulináris élmények és kikapcsolódás. Hazai és nemzetközi ízekkel, helyi alapanyagokkal, rövid, de szezonális étlappal vár mindenkit a Tópart Étterem.

Hihetetlen látvány tárult a szemünk elé, amikor leszálltunk a kisbuszról Balatonvilágoson és megpillantottuk a Tópart Éttermet: üvegből készült falak, elhúzható tető, gyönyörű kert és mindössze egy méterre a víz. Szerelem volt első látásra. Az pedig már csak hab a tortán, hogy Budapestről alig egy óra leérni erre a csodahelyre.

Kezdetben kicsit aggódtam, hogy a szeles, hideg őszi napon nem fogunk-e fázni a teraszon, de a tető be volt húzva, a falak bezárva, illetve fűtőtestek gondoskodtak a melegről, úgyhogy alaptalan volt a félelmem. Délutánra ragyogó napsütésben volt részünk, amit a teremben is ugyanúgy élvezhettünk, mintha kiültünk volna a vízpartra.

A Tópart Étterem & Hotel tulajdonosai, Pintér Anna és Pintér Máté mesélték egy kicsit a hely történetéről is: “2005-ben fedeztük fel a Magyar Nemzeti Bank elhanyagolt balatonvilágosi üdülőjét, és rögtön tudtuk, egy ilyen mesés környezetből nagyon jó dolgokat tudnánk kihozni. Két évvel később belevágtunk: az épületet felújítottuk, kibővítettük és 2007-ben megnyitottuk a Tópart Hotel és Éttermet.”

Az étterem, amit nem csak a hotel vendégei látogathatnak

Idén megújult a vízparti étterem, ahol nem csak enni érdemes. A teraszról páratlan kilátás nyílik a Balatonra és a szálloda ősfás parkjára is. Az étterem nem csak a hotel vendégei számára elérhető, bárki betérhet, mindenki előtt nyitva áll egész évben. Az ételek friss alapanyagokból készülnek, szezonálisak, a magyar és a nemzetközi konyha fogásait is meg lehet kóstolni. Az ételek elkészítésekor a szakácsok különböző technológiákat és textúrákat alkalmaznak, egy alapanyagot számtalan módon kóstolhatunk meg.

A kínálat

Mi az őszi étlap kínálatából kaptunk egy kis ízelítőt, de ez még nem végleges, sokkal több halas fogást terveznek az étlapra, illetve egyre több egészséges, akár vegán ételt is, amelyből megkóstolhattunk egy ínycsiklandó csokoládés desszertet.

Az étlap rövid, viszont annál különlegesebb és változatosabb, így is alig tudtam választani. Végül az előételek közül a kacsamell carpaccio mellett tettem le a voksom céklatextúrákkal, sütőtökpürével és házi brióssal, ez a fogás volt az abszolút kedvencem mind közül. Ezt követte egy körtés zellerkrémleves, majd vörösboros csirke supreme petrezselymes burgonyapürével, végül pedig egy narancsos kalácsfelfújt angol creme-mel. Elképesztő ízek és állagok váltakoztak a tányéromon, semmibe nem tudnék és nem is szeretnék belekötni. A kulináris élvezetekről az étterem mesterszakácsa, Schneider József és csapata gondoskodik.

Az ételek mellé a Balaton-régió és a magyar borvidék borait és elképesztően finom koktélokat ihatnak a vendégek, a kínálat igazán széleskörű mind az alkoholos, mind az alkoholmentes italok terén. Az pedig már csak a ráadás, hogy a sok gasztronómiai csoda mellett még a festői környezetben is gyönyörködhetünk.

Nem csak az étterembe érdemes betérni

A vízparti szálloda 18 gyönyörűen felszerelt szobával, egy kisebb, de teljes körű wellnessrészleggel, stranddal, játszótérrel, valamint számtalan sportolási lehetőséggel várja a vendégeket. Esküvőt is rendeznek a helyszínen, hatalmas sátrakban, közvetlenül a víz mellett lehet kimondani a boldogító igent, de ha rossz az időjárás, a panorámás teremben, bent is meg lehet tartani a ceremóniát.