8 millió forintot költött egy ember ételrendelésre két hónap alatt - Szinte mindent házhoz rendelnek a magyarok

házhozszállítás cover
Legolvasottabb
Cikkek
Friss és
Ropogós

Bár a házhozszállított ételek közül még mindig a pizza az első számú hazai kedvenc, áprilisban rövid időre a hamburger vette át a vezetést - derült ki a Netpincér által végzett ételrendelési szokásokat vizsgáló kutatásból.

A tavaszi kijárási korlátozások idején a magyarok átlagban csaknem napi 4 rendelést adtak le, a legnagyobb összeget költő ételrendelő pedig milliós nagyságrendben vásárolt ebben az időszakban. Azóta is népszerű a reggeli rendelése, este pedig az alkohol házhozszállítására kaptak rá. 

Nemcsak a fővárosban, hanem Gyöngyösön, Szekszárdon, Kaposváron, Mosonmagyaróváron és Szombathelyen is kimondottan megugrott a rendelések száma. És ez azóta is tartja magát - vidéken a NetPincér által lefedett több mint 800 településen egyre népszerűbb az ételek házhoz szállítása.

8 millió forint ételrendelésre két hónap alatt

A vírushelyzet hatására nem csak a rendeléssel töltött idő, de a rendelt ételek mennyisége is sokaknál növekedett: volt például olyan felhasználó, aki a karantén idején mindennap az online ételrendelést választotta, az abszolút rekorder pedig majdnem 8 millió forintot költött el két hónap alatt házhozszállításra. Volt olyan alkalom, amikor csaknem 3 millió forintért vásárolt egyszerre.

Új rendelési szokások

A kijárási korlátozások ideje alatt új szokásokat is felvettek az ételrendelők. Egy rövid időre a hamburger letaszította a trónról az évek óta élen járó pizzát a rendelések toplistáján, de ez nem tartott sokáig: az utóbbi időben az olaszok kedvence ismét fölényesen vezet. Míg tavaly a legsűrűbb napszak az ebéd- és a vacsoraidő volt, a kijárási korlátozások időszakában minden bizonnyal több ideje maradt a magyaroknak a vacsorakészítésre, mivel április-májusban az esti/éjszakai rendelések helyett az ebédidős és délutáni házhozszállítások szaporodtak meg.

netpincér belső

Kávét is rendeltek házhoz

A koronavírus a reggeli szokásokat is megváltoztatta: május végére közel duplájára nőtt azoknak a száma, akik a kávét és a frissen sült péksüteményt házhozrendelték ébredés után. Ehhez pedig úgy látszik könnyű hozzászokni, mert a reggel rendelők száma azóta is tartja magát.

Az esti szórakozásnál is sokaknak nyújtott gyors segítséget az azonnali házhozszállítás: április-májusban 50%-kal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel a korábbiakhoz képest.

Jó hír, hogy a rendeléssel adakozni is lehet. „Több éve lehet már nálunk adakozni, jelenleg hét alapítvány részére. Nagyon örülünk annak, hogy ezt a lehetőséget egyre többen kihasználják és a jótékony célra adományozók száma a karantén alatt két és félszeresére nőtt. Ebben az időszakban a legnépszerűbb a Magyar Vöröskereszt és a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet közös járványügyi kezdeményezése volt, mellyel a COVID-gyanús gyerekek előszűrését segítették a támogatók” – mondta el Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója.

Futárkodás, mint mentőöv

Március óta több, mint 1400 partner kereste fel az ételrendelő platformot csatlakozási szándékával nem csak Budapestről, de vidékről is és legtöbbjük – például a Burger King, a Zing Burger vagy a Padthai - azóta is aktív az oldalon: ami eredetileg a vészhelyzet elhárítására szolgált, az mára a szolgáltatásuk egyik alappillérévé vált sok vendéglátóhelynek. Az éttermek mellett pedig számos cukrászda, reggelizőhely, ételérzékenyeket kiszolgáló hely és alkoholos italt forgalmazó partner is az ételkiszállítást választotta az elmúlt hónapokban. Közülük sokaknak mentőövként szolgált akkor az étel házhozszállítása, de sokan még ma is futárként dolgoznak. 

Fotó: cover: Getty Images, belső: netpincer.hu

Ezt is szeretjük
Kövess minket az Instagramon