A Coca-Cola első papírpalackját te is letesztelheted - Magyarországon debütál

Adez cover ok
Legolvasottabb cikkek
Friss és ropogós

Nemcsak mutatós, hanem környezetbarát, 100 százalékban újrahasznosítható papírpalackban mutatkozott be az Adez növényi ital legújabb íze - a mandulás, mogyorós és diós zabitalt már a nagyközönség is véleményezheti.

Napjainkban egyre fontosabb a fenntarthatóság, előtérbe került az újrahasznosítás, a felesleges csomagolás visszaszorítása vagy a teljes csomagolásmentesség elérése. Ezt a trendet követi a Coca-Cola is, amely a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta fejleszt 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázissal továbbcsökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása.

Az első ilyen papírpalackba töltött termék az AdeZ mogyorós mandulás és diós növényi zabital. A fejlesztők nem véletlenül választották az Adezt, ez a márka testesíti meg a dinamikusan fejlődő, az új táplálkozási szokásokhoz igazodó, fenntarthatóságot szem előtt tartó kategóriát. A növényi italok egyre népszerűbbek, változatosabbá teszik a táplálkozást és mindegyik másfajta tápanyagban gazdag.

Mucska Péter, a Coca-Cola Hungary vállalati kapcsolatok vezetője elmondta, hogy ez még csak a kezdet, a fejlesztés első fázisa, mert a palack belsejében még van egy vékony műanyag réteg, hogy a folyadék megtartási képessége jobb legyen. A következő verzióban már ezt is elhagyják. A projektben részt vesz még a Carlsberg, a L'Oreal és az Absolut vodka gyártója is. A cél az, hogy az általuk gyártott termékeket is papírba csomagolják majd. Igen, az arcápoló krémeket is. 

Adez kávé álló

A csomagolás a fenntarthatóság irányába változik

Egy vásárlás során a legtöbb termék, amit a kosarunkba teszünk, csomagolt. A csomagolóanyagok nem állandóak, de fontos funkciót töltenek be. Segítenek megőrizni a termék minőségét, valamint fogyasztói információkat is hordoznak. A gyártók számára a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy megtartsák a ezeket a funkciókat, de ezzel párhuzamosan csökkentsék a környezeti lábnyomot. Az AdeZ új csomagolású itala 250 milliliter, amelynek 55 százalékkal kedvezőbb a szén-dioxid lábnyoma, mint egy ugyanekkora, hagyományos PET palacknak. Az AdeZ esetében nemcsak a csomagolás, hanem a termék is fenntartható és a fogyasztói élmény irányában előremutató. 

adez desszert álló

Ki is próbálhatod az új csomagolást

Az elmúlt egy évben a fogyasztói elvárások is a fenntarthatóság irányába változtak, nyitottak a fogyasztók az újdonságokra. Fontos lett, hogy mit vesznek és milyen csomagolásban. A tavaly készített nemzetközi kutatások bizonyítják, hogy nemcsak keresik, hanem hajlandóak többet is fizetni értük. A különböző korcsoportok is hasonlóan nyitottak ezekre az innovatív termékekre. De hogy néz ki ez a gyakorlatban? Ha most a a Kifli.hu-ról június 16-tól 22-ig bármilyen AdeZ terméket rendelsz, kapsz mellé egy papírpalackos AdeZ italt. Ne dobd ki, mert a futár a következő rendelésnél elszállítja. 

AdeZ álló

A Coca-Cola a környezettudatosság útján

A Coca-Cola az elmúlt 5-10 évben 20 százalékkal csökkentette a műanyag palackjai súlyát, az alumíniumét pedig 13 százalékkal. A cég vállalása, hogy 2030-ra minden egyes palackot be fog gyűjteni. A tervek szerint 2023-tól Magyarországon is lesz palackvisszaváltási rendszer, így 100 százalékban is vissza tudják venni őket. 2030-ig a visszagyűjtött palackoknak a feléből újrapalackot gyártanak. A PET palack is 100 százalékban újrahasznosítható, az a kérdés, hogy eljut-e addig, ezért is fontos a szelektív gyűjtés. 

Fotó: Kiss Imelda, Mészáros Péter, Szász Eszter / Sóbors

Ezt is szeretjük